Sunday, September 21, 2008

Linux Thin Client Report. Growth in Sales

According to a 2008 IDC report  the Linux thin client market will grow from nearly 1 million units in 2008 to 1.8 million units in 2011. Linux will reach a 30.5 percent share of all operating system shipments on thin client devices by 2011. The ever-increasing market penetration of Linux-based thin clients is due to their ability to lower total cost of ownership, while helping enterprises gain a more secure and flexible computing environment. Additionally, in emerging areas such as desktop virtualization, the operating system used by client devices is becoming less relevant, as long as it is an enabler of virtualization technologies, and not the limiting factor.

Tuesday, September 9, 2008

HP wants to be Different?!


Sorry this article is in Hebrew from themarker: It says that HP wants to be Different and is checking up on Linux too:

HP רוצה להיות מיוחדת

מלחמת העצמאות של HP. מחשב ה-TouchSmart | צלם: יח"צ

החברה מעוניינת לפתח רכיבים ייחודיים למחשבים האישיים, ואף החלה לבחון דרכים להפוך את חלונות ויסטה לידידותית יותר למשתמש. במקביל נבדקת האפשרות לפתח מערכת הפעלה חדשה מבוססת לינוקס

08.09.08 | 17:42 פז וייסמן
Microsoft | Hardware | Apple | Software

חברת HP יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם, שוקלת לפתח רכיבים ייחודיים למחשבים האישיים מתוצרתה ואף מערכת הפעלה ייחודית משלה, כך פורסם בשבועון BusinessWeek. המהלך מגיע על רקע חשש מהתחרות של HP עם חברת אפל עקב הגידול המכירות מחשבי המקינטוש והכרסום הפוטנציאלי בפלח השוק של HP.

"מחשב HP TouchSmart למשל מכיל תוכנה שנכתבה במיוחד עבורו המאפשרת לנהל את כל כלי הבידור בממשק מגע. בפועל המערכת מחליפה את המדיה סנטר המובנה במערכת חלונות"

על פי הפרסום, HP הקימה קבוצת מהנדסים, שמטרתם לבחון דרכים להפוך את חלונות ויסטה ליותר ידידותית למשתמש. המהלך יעשה כנראה באמצעות הוספת רכיבי תוכנה לוויסטה שיכתבו על ידי HP. אותם רכיבי התוכנה יותאמו לתמוך בחומרה של מחשבי HP, ואמורים לספק חוויית שימוש טובה יותר. יתר על כן, ב-HP אף שוקלים להקים מערכת הפעלה עצמאית מבוססת קוד פתוח - לינוקס. שימוש במערכת הפעלה מבוססת לינוקס יקטין את התלות של HP במיקרוסופט, ויסייע בבידול המחשבים שלה מול אלה של דל או יבמ.

יצרנית המחשבים דל כבר אימצה את מערכת ההפעלה לינוקס, והיא אף מספקת מחשבים בהם לינוקס מגיעה מותקנת מבעוד מועד (Preinstalled). מלבד דל, גם יבמ הודיעה בעבר כי בכוונתה לפתח מחשב "נטול מיקרוסופט" שיבוסס על קוד פתוח. המחשב יפותח תוך שיתוף פעולה עם חברות הקוד הפתוח Canonical (החברה המפתחת את מערכת Ubuntu Linux), רד האט ונובל. כיום מערכות הפעלה מסוג קוד פתוח נפוצות במחשבים האולטרה ניידים כמו Eee של חברת אסוס.

HP כבר פיתחה בעבר תוכנות ייחודיות למחשבים מתוצרתה. מחשב HP TouchSmart למשל מכיל תוכנה שנכתבה במיוחד עבורו המאפשרת לנהל את כל כלי הבידור בממשק מגע. בפועל המערכת מחליפה את המדיה סנטר המובנה במערכת חלונות. הצורך בפיתוח תוכנות משלימות למערכת חלונות נובע מהצלחת מחשבי המקינטוש של חברת אפל, שכן אפל הצליחה לבדל את מחשבי המק מיתר המחשבים האישיים בין השאר בזכות התוכנות השונות. לפי נתוני חברת המחקר IDC מכירות מחשבי מקינטוש מתוך כלל מכירות המחשבים במחצית השנה הראשונה של 2008 הינו 2.9%, בעוד נתח השוק של HP הינו 19.2%. אולם מה שמדאיג את בכירי HP הינו שיעור הגידול במכירות של מחשבי המקינטוש. אלה עלו ב25% ביחס לשנה שעברה, בעוד שגידול מכירות מחשבי HP עלה ב7% בלבד ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בישראל נמכרו, לפי חברת המחקר IDC, במחצית הראשונה של השנה 204 אלף מחשבים, כאשר החדירה של מחשבי המק נמוכה מהממוצע העולמי. בעוד שבעולם נתח השוק של אפל קרוב ל3%, בישראל הוא עומד על 1.8%. מצבה של HP בישראל טוב יותר שכן, נתח השוק של החברה גדול מנתח השוק העולמי שלה. בישראל נתח השוק של HP, לפי נתוני המחצית הראשונה של 2008 הינו 21%, כאשר החברה הציגה גידול נאה של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.


I'm a Mac, I'm a PC & I'm an HP / מאת פז וייסמן

"בידול זה שם המשחק: אפל הצליחה ליצור מצב בו מחשב המשמש לעריכה גרפית בעזרת תוכנת פוטושופ המריץ מערכת אופן אופיס, כבר לא נקרא PC אלא מקינטוש, למרות ש-PC עושה את אותן הפעולות בדיוק, ואפילו משתמש באותן התוכנות"

9 מכל 10 מחשבים אישיים בעולם מריץ את אחת ממערכות הפעלה של מיקרוסופט. על שוק המחשבים האישיים נלחמות מספר רב של יצרניות גדולות כמו HP, דל, אייסר, לנובו וגם מספר רב של יצרניות קטנות יותר כמו LG, סמסונג, אסוס ועוד. אחת הבעיות של יצרניות המחשבים היא הבידול - כיצד יוצרים שוני בין המחשב שלהם ובין המחשבים של המתחרים. נכון להיום השוני בין המחשבים השונים איננו טמון כמעט ברכיבי החומרה ובטח שלא במערכת ההפעלה, שכן כל היצרנים רוכשים רישיונות תוכנה ממיקרוסופט.

התחרות בין יצרניות המחשבים מתבססת על מחיר ועל איכות השירות כמו האחריות וטיב השירות לסקטור העסקי. באופן טבעי חברות מחפשות דרכים בכדי לבדל את עצמן מהיתר, ושהמחשב לא יהפוך לקומודיטי (סחורה אחידה). חברת אפל הצליחה לעשות מהלך מיתוג מרשים בכך שהצליחה לבדל את מחשב המקינטוש ממחשבי ה-PC. אפל הצליחה ליצור מצב בו מחשב המשמש לעריכה גרפית בעזרת תוכנת פוטושופ המריץ מערכת אופן אופיס, כבר לא נקרא PC אלא מקינטוש, למרות ש-PC עושה את אותן הפעולות בדיוק, ואפילו משתמש באותן התוכנות. לכן, אחד הפתרונות היחידים הוא ליצור בידול ברמת התוכנה, בדיוק כמו שאפל עשתה.


עוד בנושא - מק מול PC: עשרת הסרטונים המצחיקים ביותר ברשת | hp מחזירה לחיים את המותג קומפאק בישראל | תעודת הזהות של מדינת החשכ"ל |

Great Escape on DVD

Chana Systems can Help you.

Chana Systems Ltd. Blog and IT News.



Deals 2012 for Medium Sized Business and Organizations

Up to 40 Percent Lower Project Prices to Improve your Business.



CHANA Systems will

Help you Upgrade

Consolidate and Enhance your Organization or Business and

Brings Cost's Down. This is our Specialization.

Ask us about it.



New with IBM Linux Thin Client Solutions- Link Here

With IBM-System Integration and Consolidation Solutions

Special from Chanasys with IBM , Lenovo and other Leading Brands

Click Here for Small and Medium Business Solutions with IBM Software, Hardware

Lenovo Laptops and Desktops
and Other Leading Brands this Month.
With or without Linux + Windows and our Expert Support


Thin Client Solutions are more secure cost less and are popular in large organizations
and use a lot less energy. We can offer leading Thin Client Computers.
Any Questions? Send us an e-mail with "Linux Solutions" as subject.
ASUS eeePC BIG HIT BestSeller Now in Israel
With Linux
Best as a Portable Second Computer for e-mail
and Browsing Wireless WiFi

Lenovo Laptops from 2000 Shekel
with Windows 7 Vista or XP and
Linux with our expert Support
Get in Touch for similar Packages for Business and Desktop Computers




NEW CHANA Amazon Bookstore

Tip'd